Eskualdeko Hiri Garraioa

Para ver el contenido completo de las tablas, desplácelas horizontalmente.

2023an garraiatutako bidaiarien behin-behineko kopurua 42.572.792 izan zen, eta hori aurreko urtean baino % 17,5 gehiago izan zen. Era berean, pandemia aurreko egoeraren aldean, 2019aren aldean, % 4,8 gehiago izan zen. Hartara, COVID-19aren koronabirusaren pandemiaren ondoriozko osasun-krisia hasi eta handik hiru urtera gaindituta zeuden garraio publikoaren eskarian izan zituen eraginak.

Inbertsioei dagokienez, uztailaren hasieran jatorri berriztagarriaren bermea duen gas natural konprimatua erabiltzen duten 6 autobus artikulatu sartu ziren zerbitzuan. 2.670.000 euroko inbertsioa izan zuten. Gogoan izan behar da, EHGan gutxiago kutsatzen duten energien II. plana beteaz, 2022az geroztik erregai moduan gasolioa erabiltzeari uzten ari zaiola erakundea. Beste alde batetik, irailean sartu zen flotan aurtengo aurreikusita dauden 10 autobus elektrikoetako bat, gauez kargatzeko 10 autobus elektriko BEV horietako bat. Gainerako bederatziak 2024an iritsiko dira, atzeratu egin baita. Hala, garajeetan gauez kargatu ahal izateko azpiegitura eraiki zen eta inbertsioa 916.327,39 euro izan zen. Inbertsio horretarako Garraioen, Mugikortasunaren eta Hiri Agendaren Ministerioaren dirulaguntza bat egon zen, 824.694,65 eurokoa, finantzatu ahal izateko (kostuaren % 90, hain zuzen). Autobus elektrikoan egin zen inbertsioa 493.020,00 euro izan zen, eta horregatik MITMA ministerioaren 200.000 euroko dirulaguntza jaso zuen erakundeak.

Ordainbideari dagokionez, martxoaren 1etik aurrera, garraio-txartelak “Recarga TUC” mugikorretarako aplikazioaren bidez (Android eta IOS) eta izen bereko webgunearen bidez telematikoki kargatu ahal izatea martxan jarri zen. Beste alde batetik, lehen seihilekoan EHGaren berritze teknologikoaren 2B fasea amaitu zen eta Nafarroako Gobernuko Lurralde Kohesiorako Departamentuarekin lan egin zen urte osoan, Nafarroan garraio-zerbitzua ordainketa digital komun baten bidez egiteko irtenbidea definitzeko,  erabiltzaile-kontu batean oinarritutako ordainketa-sistema baten arabera.

Bestalde, Logista enpresak, garraio-txartelak aurrez aurre kargatzeko sarearen esleipendunak, kontratuaren oreka ekonomikoa hausteagatiko ordain-eskaera bat aurkeztu zuen, bai 2022ko azken lauhilekoan (% 30eko murrizketa) eta bai 2023an ere (% 50eko murrizketa) ohiko erabiltzaileen tarifei aplikatutako aldi baterako murrizketen ondorioz. Mankomunitateko Batzorde Iraunkorrak abenduaren 29an egin zuen saioan zati batean eman zion arreta eskaerari, eta kontratua aldarazi zuen ekonomikoki berriro orekatzeko.

EHGaren eta taxiaren geralekuetako hiri-altzarien kontratua dela-eta, markesinetan tinta elektronikoa duten informazio-pantailekin proba pilotu bat egin zen, eta sarean dauden altzari berde zaharrak ordezten joan ziren. Horrez gain, informazioa denbora errealean emateko LCD teknologiako pantaila berriak kokatzen joan ziren.

Zerbitzuko kontratuen gaian, eta Eskualdeko Hiri Garraioaren kontzesioaren kontratua 2023ko apirilaren 30ean amaituko zela aintzat hartuta, Iruñerriko Mankomunitateko Batzar Nagusiak apirilaren 27an egin zuen saioan adostu zuen kontzesio-kontratuaren prestazioaren jarraitutasuna agintzea hurrengo kontratua gauzatzen hasi bitartean hertsiki beharrezkoa den denboran (ezin izango da hamabi hilabeteko epea gainditu).

Kontratazio-espedientea ekainaren 15eko Lehendakariaren 263/2022 Ebazpenak hasi zuen, bertan abiarazi baitzen garraio-zerbitzuaren kontzesio-kontratuaren lizitaziorako prozedura. Izapideen artean, Sektore publikoko kontratuen azaroaren 8ko 9/2017 Legearen 333. artikuluko nahitaezko txostena Ebaluazio Bulego Nazionalari eskatzeko beharrezko dokumentazioa egin zen. Maiatzaren 5ean, Ebaluazio Bulego Nazionalak erantzun-txostena eman zuen, eta bertan ondorioztatu zuen ez zegoela arrisku operazionaleko transferentzia nahikorik ulertu ahal izateko lizitazio honen izaera juridikoa kontzesio-kontratu bati zegokiona zela.

Ondorio hori zela-eta, maiatzaren 10eko Lehendakariaren 224/2023 Ebazpenaren bidez, garraio-zerbitzuaren kontzesio-kontratuaren lizitaziorako aurreko espedientea artxibatu zen eta zerbitzu-kontratu moduan lizitatzeko prozedura abiaraztea agindu zen.

Azkenik, Iruñerriko Mankomunitateko Batzar Nagusiak maiatzaren 25ean egin zuen saioan Eskualdeko Hiri Garraioaren zerbitzuaren kontratuaren espedientea onartu zuen, eta bai hura arautzeko baldintza-agiria ere. Zehazki, balio zenbatetsi osoa 631.640.098,61 euro izan zen (BEZa kanpo).

Lehiaketa horretara, guztira, 4 enpresa aurkeztu ziren: Transports Ciutat Comtal, S.A.; AVANZA Movilidad Integral, S.L.; Empresa Martín, S.A. y Auto Periferia, S.A. (elkarrekin parte hartu zuten); eta NEX CONTINENTAL HOLDINGS, S.L.U. Mankomunitateko Batzar Nagusiak azaroaren 16an egin zuen saioan kontratua Transports Ciutat Comtal, S.A. enpresari esleitu zion, Kontratazio Mahaiak egin zuen proposamenaren arabera.

Azkenean, kontratua abenduaren 22an sinatu zen, eta 2024ko urtarrilaren 1ean eman zitzaion hasiera.

Eskualdeko Hiri Garraioaren garajeak direla-eta, nabarmendu behar da maiatzaren 25ean jarduteko protokolo bat sinatu zutela Iruñeko Udalak eta Iruñerriko Mankomunitateak, Udalak bi lurzati lagatzeko Agustindarren industrialdean, Mankomunitateak Eskualdeko Hiri Garraioaren etorkizuneko garajeak eraikitzeko erabiltzeko.

Ondoren, abuztuan, Iruñerriko Mankomunitateak eta Arapresa, S.L. sozietateak asmoen protokolo bat izenpetu zuten, Agustindarren industrialdearen hirigintza-garapenerako eta industrialde horretan A1 lurzatiaren salerosketarako. Lurzati hori Iruñeko Udalak lagako dituen beste biei gehituko zaie. Hartara, hiru lurzati horien artean 55.195 metro koadroko lursaila edukiko da Eskualdeko Hiri Garraioaren garajeak kokatzeko etorkizunean.

Informazio orokorra

20222023emendatzea
Zerbitzua ematen den eremua 9.165,46 ha 9.165,46 ha % 0,00
Arreta ematen zaien biztanleak 357.018 361.343 % 1,21

Zerbitzuaren eskaintza

Garraio-sarearen ezaugarriak20222023emendatzea
Lineak (egunekoak/gauekoak) 24/10 24/10 % 0,00
Eguneko sarearen hedadura (km) 246,54 248,57 % 0,82
Gaueko sarearen hedadura (km) 132,77 135,46 % 2,02
Egunezko zerbitzuaren ordutegi-tartea 06:30-22:30 06:30-22:30 -
Gaueko zerbitzuaren ordutegi-tartea 22:30-00:30 (ig., al., ar., az., og.) 22:30-00:30 (ig., al., ar., az., og.) -
  22:30-04:30
(or.)
22:30-04:30
(or.)
-
  22:30-06:30
(lr.)
22:30-06:30
(lr.)
-
Flota20222023emendatzea
Autobus-kopurua 159 159 % 0,00
Estandarrak (12 m) 95 93 -% 2,11
Artikulatuak (18 m) 62 64 % 3,23
Minibusak (9 m) 2 2 % 0,00
Hibridoak 66 72 % 9,09
Elektrikoak 6 7 % 16,67
Gas natural konprimatua erabiltzen dutenak 13 19 % 46,15
Egokituak (zoru baxua) 159 159 % 0,00
Batez besteko adina (urteak) 7,05 7,42 % 5,25
Azpiegitura20222023emendatzea
Geraleku-kopurua 553 557 % 0,72
Markesina eta zutoina dutenak 0 0 % 0,00
Markesina dutenak 328 331 % 0,91
Zutoina dutenak 224 225 % 0,45
Altzaririk gabe 1 1 % 0,00
SAE taula dutenak 114 114 % 0,00
Instalazioak 10.000 m2 (Ezkaba) 10.000 m2 (Ezkaba) -
Zerbitzuaren maila20222023emendatzea
Ibilitako kilometro-kopurua 7.926.789 7.985.316 % 0,74
- Eguneko zerbitzuan + errefortzuak 7.671.099 7.678.483 % 0,10
- Gaueko zerbitzuan 255.690 306.833 % 20,00
Ibilgailuen zerbitzu-orduak 624.139 624.817 % 0,75
- Eguneko zerbitzuan + errefortzuak 606.714 606.400 % 0,11
- Gaueko zerbitzuan 17.425 21.417 % 22,91
Zerbitzuaren eskaera20222023emendatzea
Bidaia sinpleak, guztira 36.230.056 42.594.429 % 17,57
- Eguneko zerbitzuan 35.526.974 41.589.210 % 17,06
- Gaueko zerbitzuan 703.082 1.005.219 % 42,97
Sarean egindako bidaiak 34.668.825 40.708.219 % 17,42

Bidaiak, linea bakoitzeko

Eguneko lineakBidaiariak
L1 Unibertsitateak 415.937
L2 Nafarroako Gorteen kalea - Etxabakoitz 875.865
L3 Zirkularra, mendebaldea: Hirigunea - Antsoain 1.581.101
L4 Barañain - Atarrabia 8.630.031
L5 Orvina 3 - Nafarroako Unibertsitatea 1.178.274
L6 Arrotxapea - Nafarroako Unibertsitate Publikoa 1.110.951
L7 Atarrabia - Txantrea - Barañain 3.972.442
L8 Nafarroako Blanca plaza - Buztintxuri 1.182.474
L9 Renfe - Nafarroako Unibertsitate Publikoa 1.889.493
L10 Belosogoiti - Orkoien 766.301
L11 Ezkaba - Sario eraikina 2.349.064
L12 Ermitagaña - Mendillorri 2.449.008
L14 Udaletxea - Arrotxapea 153.555
L15 Sarasate pasealekua - Zizur Nagusia - Ardoi 593.440
L16 Aitzoain - Noain - Beriain 3.902.395
L17 Mutiloa - Artiberri 1.663.951
L18 Zizur Nagusiko urbanizazioa - Sarriguren 3.516.383
L19 Erripagaña - Barañain 1.933.378
L20 Viana Printzearen plaza - Gorraitz 674.996
L21 Zirkularra, ekialdea: Hirigunea - Antsoain 1.482.182
L22 Merindadeen plaza - Lezkairu 243.914
L23 Cordovilla - Olloki 364.671
L24 Zirkularra: Donibane - Azoka 12.557
L25 Merindadeen plaza - Mutiloartea 558.793
Beste batzuk             86.477
Egunekoak, guztira 41.589.210
Gaueko lineakBidaiariak
N1 San Ignazio etorbidea - Zizur Nagusia 72.134
N2 Sarasate pasealekua - Barañain 154.527
N3 Labriteko aldapa - Noain - Beriain 65.898
N4 Sarasate pasealekua - Aitzoain 101.693
N5 Nafarroako Gorteen kalea - Uharte 179.226
N6 Nafarroako Gorteen kalea - Mendillorri 53.382
N7 Sarasate pasealekua - Sanduzelai - Txantrea - Nafarroa Beherea 248.271
N8 Labriteko aldapa - Mutiloa 29.678
N9 Sarasate pasealekua - Orkoien 13.963
N10 Nafarroako Gorteen kalea - Sarriguren 86.447
Gauekoak, guztira1.005.219
Bidaiak, guztira42.594.429

Bidaiak, tarifaren arabera

Kudeaketaren adierazleak20222023emendatzea
Per capita erabilera (igoera biztanleko) 101,48 117,88 % 16,16
Autobus-aldaketarik gabeko bidaiak, per capita (bidaiariak biztanleko) 97,11 112,66 % 16,01
Ibilitako kilometro-kopurua, per capita 22,20 22,10 -% 0,47
Zerbitzu-orduak, per capita 1,75 1,74 -% 0,46
Batez besteko abiadura komertziala (km/h) 12,70 12,70 -% 0,01
Ibilaldiak betetzea % 100,00 % 100,00 % 0,00
Puntualtasun-indizea % 91,70 % 91,17 -% 0,58
Energia-kontsumoa kilometroko (kWh kilometroko) 5,88 6,19 % 5,16
Energia-kontsumoa bidaiariko (kWh bidaiariko) 1,29 1,16 -% 9,89